Wiadomości

  • 13 stycznia 2024
  • 14 stycznia 2024
  • wyświetleń: 3251

Ciężarówki programowane w Pszczynie ponownie wyjadą na Dakarowe piaski!

To już kolejny raz kiedy ciężarówki programowane przez pszczyński Techtir biorą udział w jednym z najbardziej prestiżowych i wymagających rajdów świata. Współpraca z firmą zajmującą się przygotowaniem samochodów na Dakar rozpoczęła się od zwykłego zlecenia na naprawę sterownika...

Ciężarówki programowane w Pszczynie ponownie wyjadą na Dakarowe piaski! · fot. Techtir


Po wielu trudnych testach okazało się, że ważnym elementem tej układanki była informacja, że chodzi o ciężarówkę biorącą udział w rajdach, które bardzo mocno obciążają pracę silnika. Profesjonalne podejście do sprawy i dobre wyniki doprowadziły do współpracy między pszczyńskim Techtirem, a czeskim FeshFesh, która specjalizuje się w projektowaniu samochodów na tego typu imprezy.

Ciężarówki te zostają przygotowane "od zera", aby sprostać często ekstremalnym warunkom, które panują w Arabii Saudyjskiej. Dlatego przechodzą one wiele testów na różnego rodzaju podłożach (piasek, żwir, kamienie) oraz w różnych lokalizacjach. W ubiegłym roku po rajdzie Maroka Tomáš Vratný z ekipy FeshFesh został wicemistrzem w klasyfikacji generalnej World Rally-Raid Championship. W drużynie tej byli z nim Bartłomiej Boba i Jaromir Martiniec.

Dla Bartosza Woźnikowskiego, dyrektora Techtiru współpraca z czeskim teamem rajdowym to nie tylko sportowe emocje, ale także supertest dla rozwiązań, które pszczyńska firma oferuje. Wymagające realia W2RC pozwalają na sprawdzenie oprogramowania w najbardziej ekstremalnych sytuacjach. Testowanie tych rozwiązań w warunkach laboratoryjnych byłoby dużo dłuższe niż to co można sprawdzić w czasie tych zawodów. Dzięki temu transport i logistyka, z którymi najczęściej Techtir współpracuje może otrzymywać nowatorskie rozwiązania.

W tym roku w rajdzie DAKAR udział biorą dwa zespoły z czeskiej ekipy. Drużyna hiszpańska w składzie: Albert Llovera, Margot Llovera, Marc Torres jadą w ciężarówce marki Ford. Druga załoga, litewska: Vaidotas Paškevičius Gytis Gaspariunas, Albert Veliamovic zasiądą w pojeździe marki Tatra. Dzięki pracy pszczyńskiego zespołu samochody te będą mogły wykorzystać maksimum swojej mocy, co oczywiście w przypadku wyścigu ma ogromne znaczenie.

Rajd DAKAR rozpoczął się 2 stycznia prologiem w saudyjskiej miejscowości Prolula. Po 12 etapach i prawie 8 tys. kilometrów kierowcy zakończą etapem w Yanbu nad brzegiem Morza Czarnego. Ponad 4700 km z całej trasy stanowią odcinki specjalne o bardzo skomplikowanych warunkach. W tym roku po raz pierwszy organizatorzy zorganizowali SUPERSTAGE, który ma trwać 48h. Podczas tego etapu zespoły będą zdane tylko na siebie.

Imprezy z kategorii W2RC rodzą wiele emocji, sytuacja poszczególnych zespołów może zmienić się w jednej chwili. Dlatego też zapraszamy do śledzenia kanałów Techtir:

https://www.facebook.com/TechTirPro/
https://www.instagram.com/techtir_pszczyna/
https://www.linkedin.com/company/techline-chiptuning/

Ciężarówki zestrojone w Pszczynie na Rajdzie Dakar 2023 · fot. Bartosz Woźnikowski


Przypominamy, że Tatry zestrojone w Pszczynie przez firmę Techtir ze świetnymi lokatami ukończyły Rajd Dakar 2023. O tym przeczytacie w artykułach:

ar / pless.pl

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.